Dr. Christof Breidenich studierte Visuelle Kommunikation an der Fachhochschule Aachen und Kommunikationsdesign an der Universität Wuppertal. Seit 1992 ist er als selbstständiger Medien- und Kommunikationsdesigner vorwiegend in den Bereichen Kultur, Gastronomie und Kunst tätig. 1997 gründete er das Atelier “Breidenich und Partner – Unternehmenskommunikation im Kunst-Kontext”, mit dem er mehr als 300 Performances und Workshops in 15 Jahren weltweit durchgeführt hat. 1999 promovierte er zum Thema Schnittstellen analoger und digitaler Medien bei Professor Bazon Brock an der Universität Wuppertal. Breidenich war Lehrbeauftragter für Mediengestaltung und Hypermedia an der Erziehungswissenschaftlichen Fakultät der Universität Köln und des Fachbereichs Design an der Fachhochschule Düsseldorf. Seit 2008 ist er Professor für Mediendesign an der Macromedia Hochschule für Medien und Kommunikation, Campus Köln. Zu den Schwerpunkten seiner Arbeit gehören gestalterische, historische, dramaturgische, kognitive und künstlerische Grundlagen ebenso wie die Gestaltung interaktiver Interfaces unter besonderer Berücksichtigung von Systemtheorie, Kybernetik und nicht normativer Ästhetik.

XING Profil >>>

English: Dr. Christof Breidenich studied visual communication at the University of Applied Sciences (Fachhochschule) in Aachen and communication design at the University of Wuppertal. Since 1992, he has worked as a self-employed media and communication designer predominantly in the areas of culture, gastronomy and art. In 1997, he founded the atelier “Breidenich and Partner – Corporate Communication in the Context of Art”, with which he put on some 250 performances and workshops throughout the world over a ten-year period.
In 1999 he completed his doctorate on the subject of interfaces of analogue and digital media under the supervision of Professor Bazon Brock at the University of Wuppertal.
Breidenich was assistant lecturer for media design and hypermedia at the education faculty of the University of Cologne and the department of design at the University of Applied Sciences in Düsseldorf. Since 2008, he has been Professor of Media Design at the Macromedia College for Media and Communication, campus Cologne. The focus points of his work include creative, historic, dramaturgical, cognitive and artistic principles in addition to the design of interactive interfaces under particular consideration of system theory, cybernetics and non-normative aesthetics.